laatste plaatsen

omgaan met moeilijke klanten

Gent persoonlijke vaardigheden communicatie *nieuw dit seizoen open aanbod

Datum
Deze opleiding was oorspronkelijk gepland op 24 april 2020. Nieuwe datum: 30 oktober 2020. Je kan nog inschrijven voor de nieuwe datum.
Partners
KOS - Knowledge On the Spot
Locatie
Handelsbeurs
Kouter 29
9000 Gent

In deze workshop leren de deelnemers de nodige know-how en vaardigheden om een stap vooruit te zetten op het vlak van omgaan met lastige situaties met klanten.

aanpak

  • module 1: de perceptie van de klant, de reactie van de klant
  • module 2: ‘ombuigen’ van de situatie

In module 1 focussen we ons op de klant, zijn/haar gedrag, gedachten en gevoelens. We gaan na welke triggers dit gedrag veroorzaken.

Module 2 legt de nadruk op de persoon die geconfronteerd wordt met dit gedrag. Hoe reageer je?
Welke reactie werkt ‘verzachtend’? Wanneer/hoe geef je aan dat bepaald gedrag niet kan? Wat doe je bij echte agressie?


inhoud

Aspecten die aan bod komen zijn: de relatie tussen situatie-gedachten-gevoel-gedrag, intentie en perceptie, gedrag en empathie, nuancering van assertiviteit, non-verbale communicatie, emotioneel beladen communicatie, feedback geven en omgaan met kritiek, actief luisteren, verbaal luisteren, emoties achterhalen en neen zeggen en grenzen aangeven, agressie vermijden.

Er wordt uitgebreid stilgestaan bij de verschillende communicatietechnieken die tijdens een gesprek gehanteerd kunnen worden zoals actief luisteren, heretiketteren, framing, …
 

doelstellingen

  • je krijgt inzicht in het ‘waarom’ van de reactie van klanten
  • je weet waar je wel/niet op kan ingrijpen
  • je kan inschatten welke communicatietechniek(en) in een specifieke situatie kan/kunnen werken
  • je kunt de verschillende communicatietechnieken toepassen in een specifieke situatie

lesgever

Dries De Schutter studeerde zowel management als bedrijfscommunicatie aan de KU Leuven. Hij ‘maakte zijn start’ in opleiden en coachen binnen de ngo AIESEC waar hij jongeren begeleidde rond communicatie en leiderschap. Deze lijn trekt hij nu ook door bij Knowledge On the Spot, waar hij naast communicatie en leiderschap ook focust op mentorschap en veranderingstrajecten.

Over de partner

KOS - Knowledge On the Spot

Knowledge On the Spot (KOS) helpt organisaties en teams om zich aan te passen aan een steeds sneller veranderende omgeving. Samen bepalen we doelen, waarna we een route uitstippelen om die te bereiken en medewerkers daarvoor te motiveren.
www.koslearning.be

Praktisch

vrijdag 24 april 2020 van 10u tot 17u

vrijdag 30 oktober 2020 van 10u tot 17u

prijs € 150

Drank en broodjeslunch zijn inbegrepen. 

opleidingskrediet I sectorale opleidingspremies

Gebruik je jaarlijks opleidingskrediet als je tot een van deze groepen behoort:

  • werknemers van paritair comité 304 
  • flexwerkers die regelmatig in de sector podiumkunsten en muziek werken, maar op het moment van de opleiding werkzoekend zijn
  • studenten, stagiairs en lerenden binnen een organisatie uit PC304 

Op die manier kan je gratis deelnemen. 

heb je nog vragen? opleiding(a)podiumkunsten.be


Sainctelettesquare 17
1000 Brussel

+32-(0)2-201 30 03
sociaalfonds(a)podiumkunsten.be

e-news vacatures, opleidingen of sectornieuws:

schrijf je in